Infoplaza, het bedrijf achter onder andere Weerplaza.nl, neemt per direct de populaire app Buienalarm over en verstevigt daarmee haar marktpositie. Bij buiig weer in de zomermaanden zal 1 op de 3 Nederlanders gebruik maken van één van de producten van Infoplaza; goed voor een top-10 notering van online uitgevers in Nederland. Infoplaza geeft hiermee invulling aan haar ambitie hét weerbureau van Nederland te zijn.

Buienalarm, de beste manier om droog te blijven!

Buienalarm is met 3,5 miljoen actieve gebruikers een van de populairste weer apps van Nederland. Het idee is simpel; met een pushnotificatie en grafiek toont de app of het gaat regenen of droog blijft. Ontwikkelaar en bedenker van de app, Franklin van Velthuizen: “Ik wilde geen buienradar, maar gewoon weten of het op mijn locatie droog blijft. Die wens bleken vele anderen ook te hebben. Na een mooi avontuur is het voor de doorontwikkeling en continuïteit van de app een goed moment om deze bij een bedrijf als Infoplaza onder te brengen, waar veel kennis en kunde aanwezig is op het gebied van weer.” Buienalarm gebruikers zullen zo ook profiteren van een betere buienprognose en betere weersverwachtingen. Franklin blijft als ontwikkelaar bij Buienalarm betrokken en zal daarmee de eenvoud en het vertrouwde concept bewaken.

Doorontwikkeling bij Infoplaza

De Buienalarm app is een mooie aanvulling op het overwegend web bereik van Infoplaza. René Westening, directeur Infoplaza: “Weerplaza.nl heeft ruim 3 miljoen unieke gebruikers in de zomermaanden. Met Buienalarm verdubbelen we ons bereik ruimschoots en richten we ons op een nieuwe doelgroep. ” Infoplaza ontwikkelt continu haar diensten om steeds relevanter te zijn voor haar gebruikers. “Met Buienalarm voorzien wij vele nieuwe mogelijkheden die we de komende periode zullen lanceren. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om ook tijdens je vakantie in het buitenland Buienalarm notificaties te ontvangen”.

Buienalarm is te downloaden voor iOS en Android.


Benieuwd naar al onze diensten?

Neem contact op