Vanaf de winter van 2015 / 2016 bewaken de meteorologen van Weerplaza 24 uur per dag en 7 dagen per week het weer. Naast de weersverwachting voor consumenten, adviseert Infoplaza de zakelijke markt intensiever dan ooit tevoren met deze 24/7 dienstverlening.

Expansie biedt mogelijkheden voor een ruimere service

Voor een 24-uurs dienstverlening zijn er flinke investeringen gedaan in de techniek en mensen. Accurate voorspellingen, uitgebreide meteorologische informatie en risico analyses zijn van groot belang bij de beslissingen die bedrijven nemen. Bijvoorbeeld bij ProRail, die sinds oktober naar tevredenheid het hele spoor door Infoplaza laat bewaken. Het weer kan grote impact hebben op bedrijfsprocessen, zoals ijzel op het spoor, gladde wegen of wateroverlast bij zware buien. Partners van Infoplaza stemmen hun beslissingen 24/7 af op actuele informatie.

Een meteorologische uitdaging: wij gaan niet over één nacht ijs

Na een uitgebreide verkenning in de afgelopen twee jaar hebben de meteorologen en IT-afdeling van Weerplaza.nl geavanceerde modellen en een uitgebreid dashboard ontwikkeld dat 24 uur per dag en 7 dagen per week wordt bewaakt. Soms schuilt er onzekerheid in een weersverwachting; ook deze informatie is belangrijk voor het nemen van beslissingen op een dergelijk niveau. Infoplaza heeft dit kunnen bewerkstelligen door de creatie van een unieke weercomputer en een constante bewaking door professionele meteorologen.

De missie en toekomst

Infoplaza heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van bedrijfsprocessen met de juiste informatie. Met de 24-uurs dienstverlening is daarbij een bijzonder hoog serviceniveau bereikt, maar dit is niet de limiet. Naast het spoor zijn er meer sectoren afhankelijk van het weer, zo ondersteunt Infoplaza o.a. op het gebied van gladheidsbestrijding en / of bouwsupport. Voor elke sector is een oplossing op maat te creëren.