Maandagochtend 06.45, je wekker gaat, slaperig druk je nog een keer op snooze. Tien minuten laten vertelt je iPhone je dat het nu écht tijd is om op te staan. Je ontvangt een alert van de Weerplaza app dat het weer rare dingen gaat doen, er is sprake van code rood. Al met al reden genoeg om gelijk even te checken of het weer het toelaat om te gaan fietsen, of dat je toch maar met de auto of het ov moet. Misschien moet je wel een andere keuze maken vandaag.

Bij extreme weersituaties schatten we de situatie in en plannen we ons vertrek veelal met behulp van de smartphone. Weer, verkeer en nieuwsapps (en web) genereren een stuk meer verkeer dan op een doorsnee werkdag. We willen snel weten welke beslissingen we het beste kunnen nemen.

Persoonlijk adverteren als de relevantie het hoogst is

Weer een reden om advertising persoonlijk en relevant te maken. Deze zijn op dat moment en op mobiel niet alleen heel vriendelijk voor de consument maar advertenties mogen onder geen beding afleiden van de content van de app of site. Met goede targeting, het matchen van de juiste brands bij jouw titels en het inzetten van formaten die niet teveel met de content van de site rommelen kom je al een heel eind maar de meeste publishers zetten volop in op de verkoop van branded content en influencer marketing. Deze vormen van adverteren zorgen ervoor dat promotionele uitingen goed passen bij de content en aansluiten op de interesses van je gebruiker.

Native advertising heeft veel voordelen

Sinds enige tijd (2014) is er de mogelijkheid om zogenaamde native ads geautomatiseerd in te kopen. Native advertising is een vorm van reclame, gewoonlijk in online media maar ook wel in geprinte media, dat in vorm en functie gelijkt op een gewoon item op het platform waarin het verschijnt. In verscheidene gevallen, duikt het op als ofwel een artikel of video, gemaakt door een adverteerder met de specifieke intentie om een product te promoten. De inzet van native advertising heeft veel voordelen: je gebruikt je eigen DSP om te bieden op de juiste inventory en creëert je eigen native advertentie. Deze wordt dan binnen de opmaak en stijl van de publisher geplaatst op een site en/of app. Dit formaat heeft goede resultaten geboekt en vooral aan te bevelen indien je als adverteerder op zoek bent naar verkeer (CTR is 3 maal hoger dan display advertising en ligt rond de 1%). Het is snel en tegen praktisch elk budget inzetbaar.

Native advertising bij Weerplaza

Sinds begin 2017 is het via onze partner Semilo mogelijk om native advertising in te kopen op Weerplaza.nl en in de Weerplaza apps. Bekijk hieronder een voorbeeld van hoe dit in onze website kan worden getoond:

Een voorbeeld van een native ad op Weerplaza.nl

Vanaf heden is bij Weerplaza ook direct native advertising programmatic in te kopen. Ook kunt u zich uiteraard wenden tot onze partner Semilo. Laagdrempelig en adverteren op het moment dat het u uitkomt!


Meer informatie ontvangen of een specifieke deal aanmaken binnen ons netwerk? Neem contact op of lees verder over alle mogelijkheden om te adverteren binnen ons netwerk.

Lees verder Neem contact op