Infoplaza is op zoek naar een ervaren Programmatic Advertising Specialist met een breed netwerk en gevoel voor commercie en techniek.

Wat ga je doen als Programmatic Advertising Specialist?

Als Programmatic Advertising Specialist ben je medeverantwoordelijk voor de strategie en de succesvolle uitvoering van al onze programmatic campagnes van adverteerders. Je bent dagelijks bezig met zaken zoals:

  • Je verkoopt programmatic campagnes en maakt nieuwe deals met buyers
  • Je mangaget de day-to-day yield, om de beste resultaten uit onze inventory te halen
  • Je brengt de wensen van de klant goed in kaart en vertaalt deze naar concrete behoeftes en campagnes
  • Je rapporteert rechtsreeks aan de directie en wordt gezien als dé specialist op het gebied van programmatic advertising
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor buyers
  • Je signaleert nieuwe trends en mogelijkheden binnen de snel veranderende markt van programmatic advertising.

Wie ben je en wat verwachten we van jou?

  • Je beschikt over ca. 3-5 jaar aantoonbare werkervaring in online marketing, waarvan minimaal 2 jaar in display advertising
  • Je hebt ruime ervaring met programmatic advertising, RTB en kennis van header bidding
  • Je weet alle ins en outs van Google Admanager/ DFP
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend
  • Je houdt de trends nauwlettend in de gaten en weet hier tijdig op in te springen
  • Je bent accuraat, proactief, communicatief en planmatig sterk
  • Je bezit een goede balans van analytisch inzicht en creativiteit
  • Je bent bekend met termen zoals ECPM, fillrate, floorprices, first price auction, yield etc.
  • Je hebt een (groot) netwerk in de Nederlandse display advertising markt
  • Het zou mooi zijn als je “iets” met weer en klimaat hebt en in de buurt van Houten (Utrecht) woont

Wat wij bieden

  • Je wordt onderdeel van een succesvolle, innovatieve en snelgroeiende organisatie (70 collega’s) met internationale aspiraties en collega’s
  • Je ontvangt een marktconform salaris, goede pensioenregeling en compensatie van reiskosten
  • Je krijgt veel zelfstandigheid en vrijheid bij het plannen en uitvoeren van je werk
  • Een informele en hands-on bedrijfscultuur
  • 24-40 uur per week, meerdere opties zijn bespreekbaar

Wat wij doen

Infoplaza Media Netwerk is onderdeel van Infoplaza BV en bereikt maandelijks 10 miljoen gebruikers. Het grootste deel van de activiteiten van Infoplaza bestaat uit het leveren van weersverwachtingen voor klanten over de hele wereld. Voor consumenten doen we dat via websites en apps, zoals o.a. Weerplaza en Buienalarm. Maar ook in de B2B markt zijn we wereldwijd actief in verschillende markten, zowel op land als op zee, 24/7 verzorgd door ons deskundige redactieteam van meteorologen.

De eigen merken en social media kanalen zijn voor advertentiemogelijkheden samengevoegd tot één geheel; het Infoplaza Media Netwerk (IMN). Eén van de grote voordelen van ons netwerk is de eenvoud en kracht van weertargeting. Het weer speelt een belangrijke rol in het beïnvloeden van gedrag van de consument. En IMN biedt unieke mogelijkheden voor het koppelen van merken aan weercontent op relevante weermomenten.

Het Infoplaza Media Netwerk blijft continue in ontwikkeling met nieuwe advertentiemogelijkheden. Recent is video toegevoegd aan het portfolio en diverse exchange bidding partijen zijn aangesloten. IMN verkoopt op maat gemaakte producten zoals branded content en nieuwsbrieven maar het grootste gedeelte van onze advertentieverkoop verloopt programmatic. En nu zijn wij op zoek naar iemand die ons kan helpen de programmatic advertentieverkoop te optimaliseren. Misschien ben jij die persoon wel?

Is er een match?

Als je denkt dat we een match zijn, stuur dan direct je CV. We zijn benieuwd naar jouw reactie!
HR@INFOPLAZA.NL

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Infoplaza BV, Sleepboot 5, 3991 CN Houten, Tel. +31 (0)85– 2103008.
Vacature ref. IP19-108