Het online bereik van Infoplaza, het bedrijf achter Weerplaza en Buienalarm, breidt met de directe overname van Weeronline fors uit.

weeronline

Weeronline wordt per direct onderdeel van de Infoplaza Groep BV, waaronder ook merken vallen als Weerplaza, Buienalarm en de zakelijke dienstverlening aan bedrijven en organisaties actief in onder meer de olie- en gassector, bouwsector, overheden, openbaar vervoer en evenementen. De investering en toekomstige groeiontwikkelingen worden mede mogelijk gemaakt door Bolster Investment Partners. Met de overname van Weeronline door Infoplaza wordt het grootste weerplatform van de Benelux gecreëerd.

Gezamenlijk informeert het platform meer dan 10 miljoen unieke bezoekers per maand via de sites en apps, en wordt circa 90% van de Nederlandse media voorzien van weerinformatie. Met de gecombineerde ontwikkelkracht en het benutten van de complementaire kennis zal het fusiebedrijf in staat zijn haar marktleidende positie verder te versterken.

"De overname van Weeronline is een belangrijke strategische stap in het verwezenlijken van onze ambities. Onze platforms vereisen continue doorontwikkeling die we gezamenlijk kunnen accelereren. Bovendien kunnen we wederzijds profiteren van elkaars specifieke expertise. Weeronline is een sterk merk met een gebruikersvriendelijke site en heldere apps. Infoplaza beschikt over geavanceerde weertechnologie. Door dat goed met elkaar te verbinden, worden onze platforms nog krachtiger"

René Westening, medeoprichter en DGA van Infoplaza

Ook bij Weeronline heerst enthousiasme over de overname."Wij geloven sterk in de vele synergiën die we met Infoplaza als nieuwe eigenaar kunnen creëren op het gebied van productontwikkeling en commercie"

Jan-Willem Sieveking van Weeronline.

Op het moment dat een overname van Weeronline in beeld kwam, is Infoplaza op zoek gegaan naar een partner, die naast deze overname ook verdere groei mogelijk maakt. Daarbij is Infoplaza uitgekomen bij Bolster Investment Partners (“Bolster”). Bolster verwerft een 42,5% belang in Infoplaza. Hiermee verkeert Infoplaza in de optimale positie om als ondernemers de koers te blijven bepalen en hun ambities te verwezenlijken, met alle ondersteuning in kennis, kapitaal en kunde van een betrokken aandeelhouder.

"We zijn blij Bolster als lange termijn investeerder te mogen verwelkomen. Hun expertise en netwerk zijn van grote waarde geweest bij het tot stand brengen van de overname van Weeronline."

Menno Bom, medeoprichter en DGA van Infoplaza

“Dankzij de goede klik die er vanaf het eerste moment was en door open en transparant te communiceren, hebben we de transactie in deze bijzondere tijd snel tot stand kunnen brengen. De logica van het combineren van deze twee onderscheidende bedrijven was voor alle partijen direct duidelijk. Daarnaast verwachten we dat de vraag naar accurate weersverwachtingen door het wijzigende klimaat bij zowel bedrijven als consumenten zal blijven groeien. Infoplaza weet die te vertalen in krachtige tools die cruciaal zijn voor de bedrijfsvoering van organisaties waar de impact van weersverwachtingen groot is, zoals bijvoorbeeld Prorail of Mojo Concerts. Met onze lange termijn investeringshorizon en focus op marktleiders in een aantrekkelijke niche is dit een investering die perfect bij ons past!”

Mark van Rijn, partner bij Bolster.

WEERONLINE