Het weer met Kerst ziet er goed uit voor adverteerders. In tegenstelling tot andere jaren krijgen we nu wél te maken met kouder weer. Hoewel de kans op een witte Kerst zeer gering is, is een winterse verrassing met een kortstondig sneeuwdek niet uitgesloten. Dat was de afgelopen jaren wel anders, toen Kerst meerdere keren recordzacht weer bracht.

Ook na Kerst, eind december en begin januari, is de kans op koud weer groot. Mogelijk wordt het zelfs ijskoud, wat in het nieuwe jaar hoop biedt voor de schaatsliefhebber. De cijfers liegen er niet om: koud en wisselvallig weer in de verwachting betekent meer verkeer op Weeronline, Weerplaza en Buienalarm. Het weer is na corona het meest gelezen nieuwsonderwerp, zeker met kou in aantocht!

Kou kan juist nu Nederland in lockdown is perspectief bieden aan mensen. Het vooruitzicht dat we misschien kunnen schaatsen stemt namelijk hoopvol en is positief nieuws. Aangezien veel mensen thuiswerken hebben we ook minder last van winterse ongemakken, zoals gladheid. Een extra goed moment dus voor een positieve campagne in deze donkere dagen voor én na Kerst.

Diverse sectoren kunnen zeer specifiek inspelen op het koudere weer. Zo zal in de automotive branche mogelijk de accuverkoop pieken, zeker nu de auto’s ook meer stil staan. Maar ook voor de kledingbranche zijn het dan extra interessante tijden. Neem contact met ons op als je meer wilt weten over het Infoplaza Network of laat ons helpen hoe wij jou campagnes nog beter kunnen laten renderen.

Meer informatie kijk dan hier!
imn.infoplaza.nl