Accountmanager Online Advertising

Om onze groei en succes te ondersteunen, is het B2C sales team op zoek naar nieuwe accountmanagersom onze merken (o.a. Weeronline, Buienalarm, Weerplaza, etc.) te vertegenwoordigen, relaties metpartners op te bouwen en de bestaande te onderhouden. We hebben iemand nodig die het ecosysteem ende technologie van online adverteren begrijpt, iemand die proactief, hands-on en energiek is, die InfoplazaNetwork naar een volgend niveau zal brengen!


  • Ontwikkel en onderhoud relaties met mediabureaus en merken om hun uitdagingen te begrijpen en werk samen om winstgevende oplossingen te vinden in een dynamisch digitaal advertentie-ecosysteem.
  • Doe onderzoek naar de marktdynamiek, identificeer potentiële partners en zoek naar nieuwe kansen.
  • Verkoop ruimte voor display-advertenties (direct en programmatisch) om de advertentie inkomsten te laten groeien om de omzet doelen te halen/overtreffen.
  • Werk nauw samen met de AdOps-, Product- en Content-teams om een ​​succesvolle advertentiecampagne te garanderen, de voortgang op te volgen en analyses na de campagne te leveren.
  • Maak in samenwerking met het marketingteam een ​​representatief pitchdeck.
  • Een structureel werkproces hebben, gebruikmakend van ons interne CRM-systeem.
  • Vertegenwoordigen van Infoplaza Netwerk op evenementen als ambassadeur van het merk.
  • Verspreid de kennis over Infoplaza Netwerk binnen de branche en inspireer partners om samen te werken.

  • Je hebt goede kennis van het technische ecosysteem van online adverteren en je zit bovenop de veranderingen en innovaties in deze branche.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 2 jaar ervaring in het verkopen van online advertentieruimte. Heb je deze ervaring niet, maar ben je een natuurlijk salestalent met de drive om te slagen, kom ons dan overtuigen van jouw talent.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en netwerkvaardigheden.
  • Je bent een zelfstarter en goed georganiseerd.
  • Je bent een sterke onderhandelaar, zoekt naar win-win oplossingen voor beide partijen en weet de deal te sluiten.
  • Je kunt een pitch en klantvoorstel zelfstandig bouwen en je bent een geweldige presentator.
  • Je bent een teamspeler, makkelijk in de omgang en leuke collega die bereid is om te werken aan gezamenlijke doelen, in plaats van individuele doelen na te jagen.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in het Engels en Nederlands


Bij Infoplaza helpen we mensen en organisaties om de juiste beslissingen te nemen, met de juiste informatie op het juiste moment. Infoplaza Groep bestaat uit drie business lines: Infoplaza Network, Infoplaza Business en Infoplaza Mobility. De meeste van onze activiteiten bestaan uit het leveren van weersverwachtingen voor klanten over de hele wereld (Infoplaza Network en Business), daarnaast houden we ons ook bezig met apps voor mobiliteit (Infoplaza Mobility).

Binnen Infoplaza Netwerk voorzien we weersinformatie voor media en consumenten via websites en apps, zoals Weeronline, Weerplaza en Buienalarm. Dit maakt ons het #1 weerplatform van de Benelux! Maar we zijn ook actief in de B2B-markt in verschillende sectoren wereldwijd om weergerelateerde informatie te leveren, zowel op land als op zee. Deze wordt geleverd vanuit Infoplaza Business. Hier helpen we het besluitvormingsproces van onze klanten efficiënter te maken tijdens weersgevoelige operaties. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Houten (UT) en we hebben ook een kantoor in Amsterdam.


  • Onderdeel zijn van een succesvolle, snelgroeiende organisatie met een wereldwijd klantenbestand.
  • Een multinationaal team van specialisten om je te inspireren en te ondersteunen.
  • Veel vrijheid bij het plannen van je werk.
  • Veel ruimte voor creativiteit, persoonlijke inbreng en ontwikkeling.
  • Informele en hands-on bedrijfscultuur met korte communicatielijnen.
  • 32 – 40 uur werkweek.

Als je denkt dat we een match zijn, stuur dan je CV meteen naar hr@infoplaza.nl. We zijn benieuwd naar jouw reactie!