Content Marketeer

Infoplaza is het #1 weerplatform in de Benelux met gemiddeld 12 miljoen gebruikers per maand. Dagelijks helpen we consumenten en zakelijke klanten beslissen op basis van de beste weersinformatie. Dit doen we onder andere voor de maritieme sector, energiemaatschappijen (renewables), bouwbedrijven en overheden. Daarnaast houden we ons onder andere bezig met het weer voor media en consumenten via bekende apps en websites zoals Weeronline, Buienalarm en Weerplaza.Voor ons Brand & Marketing team zoeken wij een ervaren Content Marketeer die onze doelgroepen kan raken met krachtige content.


  • Jij coördineert onze content kalender, met name voor de B2B markten. Jij zorgt ervoor dat de redactie weet wat ze gaan produceren, stemt dat af met het sales team én bewaakt de deadlines.  
  • Als spil in de organisatie heb je niet alleen contact met de content teams, maar werk je ook nauw samen met het sales, social & product team.  
  • Je onderhoudt contact met externe adviesbureau’s en klanten.
  • Jij schrijft en helpt de redacties met het finetunen van de content, zowel Nederlandstalig als Engelstalig, zodat leads converteren in klanten.  
  • Jij bent continu bezig met het analyseren en verbeteren van onze contentstrategie.  
  • Jij ontwikkelt nieuwe formats en innovaties zodat wij onze doelgroepen nog beter bereiken. 
  • Je bent creatief betrokken bij campagnes voor onze B2C merken.  
  • Jij rapporteert aan onze Head of Brand & Marketing.

  • Afgeronde bachelor in communicatie, marketing, journalistiek, multimedia of relevante opleiding.  
  • Min. 4 jaar ervaring als content marketeer, copywriter of communicatieadviseur.
  • Ervaring in een commerciële B2B omgeving is een pré. 
  • Creatieve denker met een assertieve houding. 
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden in Engels en Nederlands.  
  • Ervaring in werken met zowel beeld als tekst.  
  • Handelt met de doelgroep in gedachten en koppelt dat terug naar de organisatie. 
  • Ervaring met HubSpot is een pré.  
  • Ziet elk probleem als en uitdaging en elke mislukking als een kans.  
  • Sterk aanpassingsvermogen én probleemoplossende vaardigheden.

Bij Infoplaza helpen we mensen en organisaties de juiste beslissingen te nemen, met de juiste informatie op het juiste moment. Infoplaza Group bestaat uit drie business lines: Infoplaza Network, Infoplaza Business en Infoplaza Mobility. Het grootste deel van onze activiteiten bestaat uit het leveren van weersverwachtingen voor klanten over de hele wereld (Infoplaza Network en Business), daarnaast houden we ons ook bezig met apps voor mobiliteit (Infoplaza Mobility).  

Binnen Infoplaza Network houden we ons bezig met het weer voor media en consumenten via o.a. websites en apps, zoals o.a. Weeronline, Weerplaza en Buienalarm. Hiermee zijn we inmiddels de #1 weerplatform in de Benelux!  Maar ook in de B2B markt zijn we wereldwijd actief in verschillende markten met het leveren van weersgerelateerde informatie, voor zowel op land als op zee. Dit wordt verzorgd vanuit Infoplaza Business.  Hiervoor helpt een deskundig team van meteorologen 24/7 om het besluitvormingsproces van onze klanten tijdens weersgevoelige operaties efficiënter te maken.  

Ons hoofdkantoor is gevestigd in Houten (UT), en we hebben tevens een kantoor in Amsterdam.


  • Onderdeel zijn van een snelgroeiende organisatie op het gebied van weer en mobiliteit. 
  • Een multinationaal team van specialisten om je te inspireren en te ondersteunen. 
  • Veel vrijheid bij het plannen van je werk. 
  • Informele en hands-on bedrijfscultuur met korte communicatielijnen.  
  • Veel ruimte voor creativiteit, eigen inbreng en ontwikkeling.
  • 32 – 40 uur werkweek.
  • Thuiswerken is gedeeltelijk mogelijk, in overleg.

Lijkt het je leuk om zowel strategisch, creatief als uitvoerend weersgerelateerde content te maken?
Stuur dan je CV en motivatie meteen naar hr@infoplaza.nl. We zijn benieuwd naar jouw reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.