Growth Marketeer

Wil jij onze merken helpen groeien o.a. Infoplaza, Weeronline, Buienalarm en Weerplaza?

Infoplaza is op zoek naar een een full-time Growth Marketeer, die het Brand & Marketing team kan ondersteunen. Content, content en nog meer content activeren! Bij Infoplaza weten wij als geen ander dat, om onze doelgroep te bereiken, we onze verhalen ook goed moeten vertellen. Deze verhalen moeten ook de juiste aandacht krijgen en worden gedeeld. Jij wordt op zowel consumer als B2B vlak dé persoon die zorgt voor groei! 

Infoplaza is het #1 weerplatform in de Benelux met gemiddeld 12 miljoen gebruikers per maand. Dagelijks helpen we consumenten en zakelijke klanten beslissen op basis van de beste weersinformatie. Dit doen we onder andere voor de maritieme sector, energiemaatschappijen (renewables), bouwbedrijven en overheden. Daarnaast houden we ons onder andere bezig met het weer voor media en consumenten via bekende apps en websites zoals Weeronline, Buienalarm en Weerplaza. 


Ons team van marketeers is elke dag bezig met het bereiken van onze doelgroepen. Wij zorgen voor verhalen die ons helpen groeien. Wij bedenken en realiseren marketing campagnes die bijdragen aan de naamsbekendheid van onze merken. Jij bent verantwoordelijk voor het vergroten van ons bereik. De ene dag  bedenk je een mediaplan voor b.v. Buienalarm en de andere dag werk je samen met ons sales team om zoveel mogelijk relevante leads voor een van onze webinars te werven.

Het is jouw rol om het marketing team te helpen met het activeren van de content die we maken. Jij zorgt dat we worden gehoord en dat onze content de aandacht krijgt binnen de doelgroep. Dit doe je samen met onze andere marketeers maar je zal ook nauw samenwerken met andere teams binnen Infoplaza zoals Sales, Content en het Product team.

In het kort, jij:

  • bent continu bezig met het analyseren en verbeteren van onze activatie campagnes;
  • onderhoudt contact met externe mediabureaus;
  • creëert advertenties in samenwerking met onze content marketeer en andere afdelingen;
  • ontwikkelt nieuwe campagne formats zodat wij onze doelgroepen nog beter bereiken;
  • bent creatief betrokken bij campagnes voor onze B2C merken.

  • Afgeronde opleiding in communicatie, marketing, journalistiek, multimedia of andere relevante opleiding.
  • Een enthousiaste teamplayer die graag leert van collega’s.
  • Creatieve denker met een assertieve houding.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden in Engels en Nederlands.
  • Ervaring met het werken met advertentieplatformen van Google, LinkedIn, Meta Business platform.

Bij Infoplaza helpen we mensen en organisaties de juiste beslissingen te nemen, met de juiste informatie op het juiste moment. Infoplaza Group bestaat uit drie business lines: Infoplaza Network, Infoplaza Business en Infoplaza Mobility. Het grootste deel van onze activiteiten bestaat uit het leveren van weersverwachtingen voor klanten over de hele wereld (Infoplaza Network en Business), daarnaast houden we ons ook bezig met apps voor mobiliteit (Infoplaza Mobility). 

Binnen Infoplaza Network houden we ons bezig met het weer voor media en consumenten via o.a. websites en apps, zoals o.a. Weeronline, Weerplaza en Buienalarm. Hiermee zijn we inmiddels de #1 weerplatform in de Benelux!  Maar ook in de B2B markt zijn we wereldwijd actief in verschillende markten met het leveren van weersgerelateerde informatie, voor zowel op land als op zee. Dit wordt verzorgd vanuit Infoplaza Business.  Hiervoor helpt een deskundig team van meteorologen 24/7 om het besluitvormingsproces van onze klanten tijdens weersgevoelige operaties efficiënter te maken. 

Ons hoofdkantoor is gevestigd in Houten (UT), en we hebben tevens een kantoor in Amsterdam.


  • Onderdeel zijn van een succesvolle, snelgroeiende organisatie met bekende high traffic merken (miljoenen unieke bezoekers per week).
  • Een internationaal team van specialisten om je te inspireren en te ondersteunen.
  • Ruimte om te leren en jezelf verder te ontwikkelen.
  • Veel vrijheid bij het plannen van je werk.
  • Informele en hands-on bedrijfscultuur met korte communicatielijnen.
  • 32 – 40 uur werkweek.
  • 25 vakantiedagen.
  • De mogelijkheid om zowel thuis als bij ons op kantoor in Houten te werken.

Durf jij het aan om mooie producten te maken voor een miljoenenpubliek?  Stuur dan je CV en korte motivatie meteen naar [email protected]. We zijn benieuwd naar jouw reactie!