Sr. AdOps Specialist

We zijn op zoek naar een positief ingestelde en enthousiaste senior AdOps Specialist om ons team te versterken en ervoor te zorgen dat digitale programmatic advertising voor al onze merken (zoals Weeronline, Buienalarm, Weerplaza en meer) soepel verloopt.


Als AdOps Specialist ben je, samen met de rest van het team, verantwoordelijk voor de programmatic advertising door continu onze advertentieprestaties te monitoren, optimaliseren en rapporteren over alle platformen. Verantwoordelijkheden omvatten o.a. ad-tech implementatie, QA, opbrengstoptimalisatie en het leveren van prestatieanalyses en rapporten die onze commerciële, content en productontwikkelings-activiteiten ondersteunen. Bovendien omvat deze rol veel technische samenwerking en operationele ondersteuning met ontwikkelaars. 

Verantwoordelijkheden:

  • Werken met de nieuwste tools en ontwikkelingen om het genereren van inkomsten van al onze web- en app property’s te beheren.
  • Beheer de dagelijkse prestatieanalyse en lever rapporten over deze web- en app-property’s.
  • Implementatie van de identiteitsstrategie van het AdOps team, en het beheer van de dagelijkse activiteiten.
  • Yield management.
  • Identificeren, rapporteren van bugs en het maken van follow-up om ervoor te zorgen dat ze worden opgelost.
  • Opzetten van QA binnen de verschillende tools die in de organisatie worden gebruikt.
  • Betrokken zijn bij innovatieve projecten en het begeleiden van de implementatie van begin tot eind.
  • Adviseren van de ontwikkelaars door bijvoorbeeld implementatiedocumentatie op te stellen.
  • Voer de nodige aanpassingen uit om de beste prestaties te garanderen om programmatische en commerciële doelen te bereiken.
  • Onderhouden van (operationeel) contact met commerciële partners zoals SPP-partners.
  • Implementeer, test en los problemen op met integratie van externe leveranciers van nieuwe Header Bidding, yield partners en nieuwe technologieën.
  • Marketing ondersteunen door de buy-side te ontwikkelen om onze eigen campagnes voor onze B2C- en B2B-merken te voeren.
  • Beheer van de communicatie met bureaus over lopende en komende programmatische en directe deals.
  • Proactief initiëren van nieuwe ideeën en oplossingen om onze business te optimaliseren.
  • Werk nauw samen met andere collega’s in het team om teamdoelen te bereiken.

  • Relevante Bachelor, met aantoonbare analytische vaardigheden.
  • Minimaal 4 jaar werkervaring in een zakelijke omgeving.
  • Geavanceerde kennis en begrip van het digitale advertentie-ecosysteem en -technologieën.
  • Creatieve en innovatieve mindset en flexibiliteit bij het aangaan van kansen en uitdagingen – je bent altijd op zoek naar oplossingen voor het beste resultaat.
  • Je hebt een can-do mentaliteit en let op details.
  • Je bent een zelfstarter en goed georganiseerd.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in het Engels en Nederlands.


Bij Infoplaza helpen we mensen en organisaties om de juiste beslissingen te nemen, met de juiste informatie op het juiste moment. Infoplaza Groep bestaat uit drie business lines: Infoplaza Network, Infoplaza Business en Infoplaza Mobility. De meeste van onze activiteiten bestaan uit het leveren van weersverwachtingen voor klanten over de hele wereld (Infoplaza Network en Business), daarnaast houden we ons ook bezig met reis apps (Infoplaza Mobility).

Binnen Infoplaza Netwerk voorzien we weersinformatie voor media en consumenten via websites en apps, zoals Weeronline, Weerplaza en Buienalarm. Dit maakt ons het #1 weerplatform van de Benelux! Maar we zijn ook actief in de B2B-markt in verschillende sectoren wereldwijd om weergerelateerde informatie te leveren, zowel op land als op zee. Deze wordt geleverd vanuit Infoplaza Business. Hier helpen we het besluitvormingsproces van onze klanten efficiënter te maken tijdens weersgevoelige operaties. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Houten (UT) en we hebben ook een kantoor in Amsterdam.


  • Onderdeel zijn van een snelgroeiende organisatie op het gebied van mobiliteit en weer.
  • Een multinationaal team van specialisten om je te inspireren en te ondersteunen.
  • Veel vrijheid bij het plannen van je werk.
  • Veel ruimte voor creativiteit, persoonlijke inbreng en ontwikkeling.
  • Informele en hands-on bedrijfscultuur met korte communicatielijnen.
  • 32 – 40 uur werkweek, opties zijn bespreekbaar.
  • Ontwikkelingsmogelijkheden (workshops, trainingen, congressen, etc).
  • Werkplek locatie kan een combinatie zijn van onze kantoren in Houten, Amsterdam en vanuit huis.

Als je denkt dat we een match zijn, stuur dan je CV meteen naar hr@infoplaza.nl. We zijn benieuwd naar jouw reactie!